FIGYELEM! SZÉKHELY ELLENŐRZÉS

2015-ben is megkezdték a NAV munkatársai a székhely ellenőrzéseket, másnéven „adatok gyűjtését célzó ellenőrzést”.

székhely ellenőrzésAz ellenőrzés célja, hogy felmérjék a cégek valóban működnek-e a bejelentett székhelyükön, telephelyükön.

Gyakoriba hiba, hogy a cég székhelyén nincs cégtábla kifüggesztve, illetve a postaládán sincs arra utaló adat, hogy az adott címen vállalkozás működik. Ezt a tényt a revízorok akár helyszíni szemle során is megvizsgálhatják, amiről fénykép is készül. A székhely cégtáblával történő megjelölése kötelező, mely a hatóságokkal való akadálytalan kapcsolattartást szolgálja. Arra vonatkozóan azonban nincs részletes meghatározás, hogy milyen adattartalommal, mérettel  kell a cégtáblának rendelkeznie.

Másik gyakori hiba székhely ellenőrzés során, amikor a hivatalos levelek nem kerülnek átvételre a cég székhelyén.

Az át nem vett és a hatóságokhoz visszaérkezett hivatalos levelek szintén azt bizonyíthatják, hogy a cég a székhelyen nem fellelhető.

Közismert következmény lehet a fenti mulasztások esetén az adószám felfüggesztése és akár bírságot is vonhat maga után.

 

Olvass további fontos, érdekes híreket, információkat Könyvelő Budapest cikkeiben…